• Slovnesky
  • English

Eurovia

Novinky
Modernizácia električkových tratí v Košiciach bola ukončená
Zástupcovia spoločnosti EUROVIA SK, ktorá modernizovala košické električkové trate počas 2. etapy stavby MET, odovzdali v piatok 31. 8. 2018 celú stavebne ukončenú MET-ku investorovi, Mestu Košice. Vzápätí bola na poslednom zmodernizovanom úseku plne obnovená cestná doprava. Električková doprava začne na uvedenom úseku premávať po vydaní kolaudačného rozhodnutia. 
Na baníkov pri razení tunela Prešov dohliada svätá Barbora
Vysvätením tunela a osadením sochy svätej Barbory, patrónky baníkov, sa 23.8.2018 naplno rozbehla výstavba tunela Prešov, ktorý je súčasťou úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh.
EUROVIA SK má novú PR manažérku

Od 13. augusta 2018 preberá všetky komunikačné záležitosti spoločnosti EUROVIA SK, a.s.  Mgr. Simona Tančáková, ktorá sa stala staronovou PR manažérkou a hovorkyňou spoločnosti EUROVIA SK, a.s. patriacej do skupiny EUROVIA CS.

 

 

všetky novinky

Eurovia

Diaľničný úsek na Kysuciach je otvorený

Hlavným účelom a cieľom tejto stavby bolo postupne dobudovať základný diaľničný ťah D3, skvalitniť podmienky pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu a zvýšiť plynulosť, rýchlosť a zároveň bezpečnosť cestnej premávky. Motoristi vďaka novému úseku ušetria 4 minúty v porovnaní s jazdou po súbežných komunikáciách. S jeho výstavbou sa začalo v júni 2014. Postavilo ho združenie na čele s  Eurovia SK za necelých 255 miliónov eur bez DPH. Ďalšími členmi združenia boli Hochtief CZ a SMS. 
 
Novootvorený úsek diaľnice D3 je jedným z tých najzaujímavejších na Slovensku. Nachádza sa tu estakáda dlhá 1500 m, ktorej spodná stavba stojí na 57 pilieroch prevažne budovaných vo vodnej nádrži. Už samotná realizácia spodnej stavby prebiehala za špecifických podmienok v súlade s vypracovaným havarijným plánom pre prácu vo Vodnej nádrži Hričov, a to z prístupovej komunikácie vybudovanej priamo vo vodnej nádrži, kde bolo nutné neustále sledovať a vyhodnocovať hladinu vody v zmysle povodňových plánov ako aj manuálu o spolupráci vodných nádrži Žilina a Hričov. Súbežne prebiehala realizácia jednotlivých dilatačných celkov estakády, a to rôznorodými technológiami.
 
Priamym pokračovaním estakády je tunel Považský Chlmec s dĺžkou 2,2 km. Je dvojrúrový pre oba smery jazdy. Razil sa zo šiestich miest súčasne, na razení sa podieľalo 35 strojov a v nepretržitej prevádzke na ňom pracovalo 240 robotníkov. Tunel je vybavený množstvom moderných technologických zariadení slúžiacich pre bezpečnú a plynulú premávku, v súlade s najnovšími predpismi.

Základné informácie:

Názov stavby: Diaľnica D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno)
Objednávateľ: Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Zhotoviteľ: Združenie D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno), vedúci člen združenia EUROVIA SK a.s., závod Dopravné stavby, členovia združenia HOCHTIEF CZ a.s., SMS a.s. Stavby mostov Slovakia (hlavný stavbyvedúci: Miloš Farkaš)
Celková dĺžka trasy: 4,250 km
Zmluvná cena: 255 miliónov EUR
Termín realizácie: jún 2014 – november 2017