• Slovnesky
  • English

Eurovia

Novinky
Diaľničný úsek na Kysuciach je otvorený

V sobotu 2. decembra 2017  bol pre motoristov otvorený úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Diaľnica D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru, ktorý zabezpečuje osobnú aj nákladnú tranzitnú medzištátnu prepravu v smere sever – juh. Samotný diaľničný úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je súčasťou diaľničného ťahu D3 Hričovské Podhradie vedúcim až po hranicu s Poľskom, ktorý má zabezpečiť dopravné prepojenie hlavného mesta a juhozápadných oblastí Slovenska s Kysucami a nadväzne s Poľskou republikou.
 

Križovatka Blatné prejazdná bez obmedzení

Po viac ako ročných obmedzeniach a intenzívnych prácach bol v pondelok 27.novembra 2017 kompletne sprejazdnený najfrekventovanejší úsek diaľnice D1 do hlavného mesta v úseku križovatky Blatné. Postupné sprejazdňovanie sa začalo vo štvrtok dopoludnia. Plná premávka sa na tento úseku diaľnice vrátila s viac ako mesačným predstihom.

 

Slávnostné otvorenie privádzača Lehota pri Nitre

V piatok 27. októbra 2017 bol privádzač cesty z obce Lehota k rýchlostnej ceste R1 PR1BINA slávnostné odovzdaný do užívania pre motoristov.

všetky novinky

Eurovia

Diaľničný úsek na Kysuciach je otvorený

Hlavným účelom a cieľom tejto stavby bolo postupne dobudovať základný diaľničný ťah D3, skvalitniť podmienky pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu a zvýšiť plynulosť, rýchlosť a zároveň bezpečnosť cestnej premávky. Motoristi vďaka novému úseku ušetria 4 minúty v porovnaní s jazdou po súbežných komunikáciách. S jeho výstavbou sa začalo v júni 2014. Postavilo ho združenie na čele s  Eurovia SK za necelých 255 miliónov eur bez DPH. Ďalšími členmi združenia boli Hochtief CZ a SMS. 
 
Novootvorený úsek diaľnice D3 je jedným z tých najzaujímavejších na Slovensku. Nachádza sa tu estakáda dlhá 1500 m, ktorej spodná stavba stojí na 57 pilieroch prevažne budovaných vo vodnej nádrži. Už samotná realizácia spodnej stavby prebiehala za špecifických podmienok v súlade s vypracovaným havarijným plánom pre prácu vo Vodnej nádrži Hričov, a to z prístupovej komunikácie vybudovanej priamo vo vodnej nádrži, kde bolo nutné neustále sledovať a vyhodnocovať hladinu vody v zmysle povodňových plánov ako aj manuálu o spolupráci vodných nádrži Žilina a Hričov. Súbežne prebiehala realizácia jednotlivých dilatačných celkov estakády, a to rôznorodými technológiami.
 
Priamym pokračovaním estakády je tunel Považský Chlmec s dĺžkou 2,2 km. Je dvojrúrový pre oba smery jazdy. Razil sa zo šiestich miest súčasne, na razení sa podieľalo 35 strojov a v nepretržitej prevádzke na ňom pracovalo 240 robotníkov. Tunel je vybavený množstvom moderných technologických zariadení slúžiacich pre bezpečnú a plynulú premávku, v súlade s najnovšími predpismi.

Základné informácie:

Názov stavby: Diaľnica D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno)
Objednávateľ: Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Zhotoviteľ: Združenie D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno), vedúci člen združenia EUROVIA SK a.s., závod Dopravné stavby, členovia združenia HOCHTIEF CZ a.s., SMS a.s. Stavby mostov Slovakia (hlavný stavbyvedúci: Miloš Farkaš)
Celková dĺžka trasy: 4,250 km
Zmluvná cena: 255 miliónov EUR
Termín realizácie: jún 2014 – november 2017