• Slovnesky
  • English

Eurovia

Novinky
EUROVIA SK pokračuje v rekonštrukcii električkových tratí

Na Špitálskej ulici v bratislavskom Starom Meste sa v stredu (1.8.2017) začalo s kompletnou rekonštrukciou električkovej trate. Týka úseku od zastávky na Kamennom námestí po odbočenie električiek za križovatkou Mickiewiczova - Americké námestie  Špitálska.

Stavebné práce na vyťaženej križovatke v Košiciach sú ukončené

Podľa informácií spoločnosti EUROVIA SK, a.s., zhotoviteľa diela – stavby modernizácie košických električkových tratí (MET), bude križovatka VSS stavebne ukončená podľa projektovej dokumentácie v pondelok, 31. 7. 2017. Súbežne s dokončovacími prácami prebiehajú aj legislatívne procesy tak, aby mohla byť stavba odovzdaná do užívania. Predpokladaný termín spustenia dopravy cez  križovatku je prvý augustový víkend.

Poklopanie základného kameňa križovatky Lehota

Poklopaním základného kameňa privádzača cesty z obce Lehota k rýchlostnej ceste R1 PR1BINA odštartovali 7.7.2017 práce na vybudovaní staronového napojenia. Koncesionárom projektu je spoločnosť GRANVIA, a.s. Realizačnú činnosť zastreší spoločnosť EUROVIA SK a prevádzku a údržbu bude mať na starosti Granvia Operation, a.s.
Objednávateľom je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

všetky novinky

Eurovia

Stavebné práce na vyťaženej križovatke v Košiciach sú ukončené

Stavbári už majú na križovatke a v jej okolí spravené takmer všetky vodorovné dopravné značenia, navyše,  nad rámec projektovej dokumentácie budujú v okolí križovatky pre Košičanov nové chodníky so živicovým povrchom. Trakčné vedenia, nové moderné osvetlenie, ale aj samotná električková trať boli odskúšané, všetko funguje tak, ako má.
Riaditeľ košického závodu spoločnosti EUROVIA SK Štefan Bálint uviedol, že po stavebnom ukončení modernizácie križovatky VSS ich ešte čakajú rôzne terénne úpravy, revitalizácia zelene a podobne.
„Ako sme  už viackrát deklarovali, všetky stavebné  práce v rámci  modernizácie električkových tratí musíme mať ukončené na budúci rok. Preto, ak ten - ktorý úsek urobíme  podľa časového  harmonogramu, neznamená to, že musíme z úseku odísť preč.  Záleží nám totiž  na tom, aby stavba bola urobená kvalitne nielen po stavebnej, ale aj estetickej stránke.“ 
Križovatka VSS, jeden z najdôležitejších dopravných uzlov v meste, bola pred rekonštrukciou a modernizáciou, enormne zaťažená. Podľa odborníkov, cez križovatku prešlo za 24 hodín vyše 58 tisíc motorových vozidiel, z toho 17 % ťažkých, nákladných. Križovatku tvorí celkovo 8 električkových výhybiek a 8 krížení koľajníc, ktorých stav bol pred modernizáciou vyhodnotený ako veľmi vážne narušený. Predovšetkým kamiónová doprava sa „podpísala" pod silné zdeformovanie a poškodenie výhybiek. Celková rekonštrukcia a modernizácia zvýši nielen komfort, ale najmä bezpečnosť prejazdu križovatkou.